مهم ترین خدمات رصد رسانه

سامانه دیجیتالی  مدیریت رسانه :

امروزه پایش رسانه ها به عنوان یک نیاز در تمام سازمان ها مطرح است اما مشکلات پیش رو همچون ” محدودیت زمان ، بالابودن هزینه های راه اندازی ، نگهداری و پشتیبانی ، کمبود نیروی انسانی متخصص و افزایش روز افزون رسانه ها ” مانعی بزرگ در راه تحقق کامل این نیاز است .

بدون شک طراحی و پیاده سازی سامانه رصد و مانیتورینگ رسانه با تکیه بر اصل ۴۴ قانون اساسی ، نقطه ی  عطفی در راستای جریان یابی و تحلیل محتوای رسانه هاست ، فعالیت این سامانه ۲۴ ساعته و بدون محدودیت زمانی می باشد و همچنین از بانک اطلاعاتی موجود در این سامانه اطلاعاتی نظیر نام رسانه – تاریخ  ‌پخش – ساعت پخش – سوژه خبرساز –  رویکرد رسانه – موضوع ، شرح و …. به همراه مستندات رسانه ای قابل جستجو و مشاهده است ، همچنین گزارشات آماری در سطوح مختلف در این سامانه قابل استخراج می باشد .

نحوه ارائه خدمات:

کلیه خدمات در قالب فایل صوتی و تصویری، فایلهای متنی و … طبق زمانبندی مورد تائید طرفین به یکی از طرق ذیل در اختیار مشتریان قرار خواهد گرفت:

ارسال پکیج به صورت –  دی وی دی (با کیفیت بالا)

ارسال در شبکه های مجازی: در صورت نیازمشتری در کانالها و گروه های تلگرام و یا برای افراد معتمد سازمانی ارسال خواهد شد.

پنل کاربری: فایلهای درخواستی در فضای وب در پنل کاربر با قابلیت جستجو، نمایش و دانلود فایل مورد نظر قرار می گیرد

بارگذاری در بستر وب و ارائه لینک دانلود

برنامه های رادیو و تلویزیون

در این مرکز بیش از هزاران ساعت برنامه پخش شده از شبکه های رادیویی و تلویزیونی به صورت ۲۴ساعته  ضبط و  مورد سرچ موضوعی قرار می گیرد.

رصد و مانیتورینگ صدا و سیما و شبکه های خارجی در دو حوزه خبری و غیر خبری.

عناوین: (در دودسته بندی)

  • جهت نهادهای حکومتی و سازمانها، ارگانها، بنگاه های دولتی

سوژه های خبرساز،

کلید واژه های حائز اهمیت برای مدیران تصمیم گیرنده سازمانها،

اتفاقات سیاسی، اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی و … ، نظیر سخنان مقام معظم رهبری، ریاست جمهوری، سایر مسئولین کشور، و مقامات سایر کشورها.

نکات حائز اهمیت برای مقامات تصمیم گیرنده سازمانی در مطالب مطرح شده در برنامه های تحلیلی صدا و سیما و شبکه های خارجی

جریان یابی و تحلیل محتوا

جریان یابی مطالب مورد نظر در حوزه سیاست، اقتصاد، فرهنگ و … .

آنالیز و تهیه مقالات چکیده از کلیه درخواست های مطرح شده در سفارشات سازمانها

نظیر بررسی کلید خوردن انتشار اخبار همراه کنداکتور و تحریر خط مشی خبر در صدا و سیما و شبکه های خارجی

در دسته بندی  رادیو و تلویزیون

ارائه گزارشات آماری

گزارشات و آمار بدست آمده از محتوای منتشر شده در رسانه ها شرایط  را برای برنامه ریزی بهتر و درک دقیق تر از فضای حاکم بر رسانه ها  فراهم  می کند.

این گزارشات در قالب فایل های متنی قابل استفاده در رایانه و یا پست های ارسالی به گروه ها و کانال های تلگرامی و نیز گزارش تحلیل آماری تهیه شده از نرم افزار تحلیل محتوا بصورت فایل اکسل و پاور پوینت قابل دسترس خواهد بود.

دسترسی سریع

پنل کاربری رصد رسانه این امکان را فراهم می آورد تا هر سازمانی بتواند در کوتاهترین زمان به اخبار و اطلاعات مربوط به خود دسترسی داشته باشد و گزارشات و برنامه ها ی استخراج شده تحت این سامانه را مشاهده و از رویکرد رسانه ها نسبت به موضوع مورد نظر خود آگاهی پیدا کند ، در این سرویس اطلاعات مربوط به هر بنامه  شامل ” نام شبکه ، تاریخ ، مدت ، رویکرد ، سوژه خبرساز و شرح  مختصری از خبر ”  قابل مشاهده و دانلود می باشد

ضمنا در راستای دسترسی سریع مخاطبان در دو دسته بندی زیر به مطالب مورد نظر  در برنامه های رادیو و تلویزیون

۱-هلدینگ ها و شرکت های خصوصی و نیمه خصوصی

۲-دولتی، سازمانها و ارگانها

بترتیب خدمات a و b ارائه می شود:

a.  نظیر:

الف – پکیج تبلیغات پخش شده از شما در صدا و سیما به همراه کنداکتور پخش به منظور ارزیابی عملکرد و راستی آزمایی صدا و سیما و رقبا

ب- رصد رقبا در زمینه بحث تحقیقات بازار نظیر بررسی عملکرد رقبا در تبلیغات رادیویی و تلویزیونی، زمانهایی که رقبا برای پخش تبلیغاتشان انتخاب میکنند، نکاتی که رقبا جهت معرفی محصول روی آن تمرکز دارند و …، ارائه نمودار و آمار و  اطلاعات داده کاوی شده از رقبا

ج- اطلاعات و اخبار و برنامه های مربوط به نمایشگاههای مرتبط با حوزه فعالیت شرکت ها.

د –  اخبار افراد مهم (سوژه ها) برای مدیران شرکت ها

ه – اخبار مرتبط با مواد اولیه محصول.

b. پایش وجستجوی هر آنچه برای شما در برنامه های پخش شده از شبکه های تلویزیونی و رادیویی اعم از داخلی و خارجی